Saamborgh dynamisch

Saamborgh - Kwaliteit

Vanuit diverse kanalen laten wij onafhankelijke partijen meekijken met de kwaliteit binnen onze organisatie.

Denk hierbij aan het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ), Stichting Academische Verpleeg(t)huiszorg Nederland.

Maar ook de onafhankelijke ervaringen van bewoners en familieleden via ZorgkaartNederland natuurlijk.

Kwaliteitsteam

Bij Saamborgh hebben we een kwaliteitsteam in dienst die continu de kwaliteit monitort, controleert en bijstuurt. Zij zijn dagelijks bezig om onze kwaliteit naar een nóg hoger niveau te tillen.

  • Joyce Lichteveld
  • Elly Bosveld
  • Andrea Kemperman
  • Louis Hahn

Voor alle kwaliteit gerelateerde zaken van de zorg kunt u bij dit team terecht via kwaliteit@saamborgh.nl

Waardigheid en trots

In 2020 heeft Saamborgh zich aangemeld bij het door de Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport geïnitieerde programma Kwaliteit Verpleeghuiszorg ‘Waardigheid en Trots op elke locatie’.

‘Waardigheid en trots op locatie’ is een vrijwillig ondersteuningsprogramma voor verpleeghuislocaties waarbij deelnemende locaties binnen drie maanden inzicht krijgen in de mate waarin zij voldoen aan de acht thema’s van het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg.

Thema's kwaliteitskader

  • Persoonsgerichte zorg en ondersteuning
  • Wonen en Welzijn
  • Veiligheid
  • Leren en verbeteren van kwaliteit
  • Leiderschap, governance en management

Permanent leren, verbeteren en innoveren zijn onderwerpen waar Saamborgh zich voor inzet zodat de verpleeghuiszorg steeds beter wordt.

Academische Verpleeg(t)huiszorg

Als eerste particuliere woonzorgorganisatie in Nederland zijn wij in 2020 een pilot gestart met de Stichting Academische Verpleeg(t)huiszorg Nederland (S-AVN) en het ROC Flevoland om een wetenschappelijke leeromgeving te ontwikkelen. Deze leeromgeving biedt studenten de kans om een extra wetenschappelijke verdiepingsslag te slaan tijdens hun stage. Samen met de studenten kijken we op de locatie naar een andere manier van zorg die ook nog eens wetenschappelijk ondersteund wordt. Na de succesvolle pilot van 2020 gaat dit ook op andere locaties doorgevoerd worden. 

Door continu onderzoekend en goed naar de behoeften te luisteren en de personeelsplanning af te stemmen op de bewoners, kunnen de medewerkers ook echt tegemoetkomen aan diens wensen. Niet iedereen wil in de ochtend gedoucht worden, waarom is dit dan wel de standaard in de zorg? Het begint bij de wensen of behoeften van cliënten. Als je die kent kun je van daaruit je organisatie laten aansluiten.

ZorgkaartNederland

ZorgkaartNederland is de grootste ervaringssite voor de Nederlandse gezondheidszorg waar mensen hun ervaringen met de zorg delen. Onze deelname aan deze website werkt twee kanten op: bewoners en familieleden kunnen hun eerlijke beoordeling achterlaten op een onafhankelijke website. En daarnaast gebruiken wij deze website als extra tool om feedback te ontvangen, een extra kwaliteitsinstrument dus.

De website biedt onafhankelijke informatie om te kunnen kiezen voor een zorgverlener die het beste past bij uw wensen. De waarderingen van onze bewoners en familieleden laten zien hoe mensen onze zorg ervaren

Benieuwd wat mensen over ons zeggen?

U leest het hier:

Zoek, vind en waardeer zorgaanbieders op ZorgkaartNederland.nlPatiëntenfederatie NederlandSaamborgh is gewaardeerd op ZorgkaartNederland. Bekijk alle waarderingen of plaats een waardering

Kwaliteitsverslag

Met het jaarlijks opstellen van een kwaliteitsplan en een terugkijkend kwaliteitsverslag, laten we zien hoe Saamborgh vorm geeft aan de implementatie van het Kwaliteitskader Verpleeghuiszorg.

Vanwege de overname van ABC Zorgcomfort door Lang Leve Thuis in 2020, waarna beide organisaties verder zijn gegaan onder de naam Saamborgh, kunt u hier de verslagen van de organisaties 2020 inzien:

Kwaliteitsverslag ABC-Zorgcomfort 2020

Jaarverslag klachtmeldingen 2020 ABC-Zorgcomfort

Kwaliteitsverslag Lang Leve Thuis 2020

Wij horen graag van u

Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze dienstverlening en horen graag wat goed gaat en waar de verbeterpunten zitten.

Heeft u ideeën of feedback voor ons, dan ontvangen wij die graag via kwaliteit@saamborgh.nl.